Situaties
Ondanks dat we een all-in tarief hebben voor onze containerverhuur, kan het voorkomen dat we genoodzaakt zijn om extra kosten door te berekenen. Hieronder hebben we enkele situaties beschreven, bijvoorbeeld als je je niet aan de afspraken van afvalstroom houdt of de container te zwaar beladen is.
We hopen natuurlijk dat dit niet voorkomt, maar wil je weten wat de extra kosten zijn, dan kan je contact opnemen met onze klantenservice.
Loze rit
Wanneer onze chauffeur de container niet kan plaatsen, wisselen of ophalen, kan er een loze rit worden doorberekend. Op locatie zal de chauffeur er alles aan doen om te kijken wat er mogelijk is (zoals bellen, contact opnemen met de buren of rekening houden met je plaatsingsfoto's).
Ander soort afval / afkeur van container
Voldoet je container niet aan het soort afval dat je vooraf hebt besteld, dan kan onze acceptant deze afkeuren. Dit kan op het moment dat we de container komen ophalen, of pas op het moment dat wij de container leegstorten (omdat het afval onderin de container ligt).
De extra kosten voor het andere soort en/of extra afval zullen dan worden doorberekend.
Overbeladen
Wanneer je de container bestelt geven wij enkele spelregels aan, zoals het niet overbeladen van de container. In sommige gevallen is het toegestaan om maximaal 20 cm over te beladen. Ten allen tijde geldt dat de container veilig vervoerd moet kunnen worden.
Is dit niet het geval, dan kan er een misrit en/of kosten voor het extra afval worden doorberekend.
Huurvrije periode overschreden
Als je de container langer nodig hebt dan standaard in de all-in tarieven zit (6 weken), dan berekenen wij extra kosten voor huur per werkdag door.
Prijswijziging / over kalenderjaar
Indien er prijswijzigingen zijn, en je de container langer dan de huurvrije periode nodig hebt of over een kalenderjaar heen gaat, kunnen wij het verschil doorberekenen als extra kosten.
Voorbeeld: de container wordt gehuurd vanaf 1 november, dan is de huurvrije periode tot 13 december. Indien de container dan nog 4 weken langer staat (dus 10 januari ophalen), dan kunnen de extra kosten van huur + verschil in all-in tarief worden doorberekend.
Iemand anders heeft afval in mijn container gegooid
Wanneer je wilt voorkomen dat iemand anders afval in je gehuurde container gooit, kan je kiezen om deze af te dekken met een afdekzeil. Of kies voor een gesloten container. Wanneer wij de container komen ophalen, weten wij niet of dit afval van een ander is.
Container wisselen
Is je container vol en wil je deze laten omruilen voor een nieuwe (lege) container? Dat kan, maar hiervoor rekenen wij wel kosten. Ook hiervoor geldt ons all-in tarief dat op de website staat. Houd er rekening mee dat niet elk containerformaat met elkaar verwisseld kan worden, dit heeft ermee te maken of de container op dezelfde plek moet komen.
Bekijk hier onze video over hoe het wisselen van een container gaat.
Op last van gemeente, container moeten ophalen
Op sommige plekken is het vanuit de gemeente verplicht om een vergunning aan te vragen of een melding te maken. Wanneer je dit niet doet, kan de gemeente zelfstandig de container ophalen/verplaatsen of een boete geven. Deze kosten worden vervolgens doorberekend.